top of page
Search
  • Ioana Borcan

De ce ne indragostim?

   Iubirea vine în multe feluri și este o chestiune complexă, nicidecum complicată de la natură, însă noi o îngreunăm cu certuri, gelozii și alte lucruri de acest gen.

   Eu mereu m-am întrebat de ce vreau cu atâta fervență o anumită persoană. Adică de ce mi se pune mie pata pe cineva și după nu mai iese cu niciun detergent?

   Obișnuiam să mă îndrăgostesc de felul în care îi păsa cuiva de mine, dar apoi am realizat că nu totul se rezumă la asta. Mi-am dat seama că oricât de mult placi pe cineva, nu contează numai să fie interesat de tine. Contează cum a fost educat, cum gândește și aș fi ipocrită să zic, că nu și cum arată. Contează relațiile stabilite în jurul său cu prietenii, cu parinții și cu necunoscuții. Contează cum se comportă în public, dar și cum se comportă în privat. Contează felul în care se exprimă. Contează loialitatea sa, dar și libertatea pe care ți-o oferă ție. Contează cum privește viitorul, contează pasiunile, cultura și opiniile sale.

   Și lista aș putea să o continui dacă n-aș știi că nu mă mai interesează multitudinea de condiții puse mai sus atunci când apare pata despre care vă ziceam că nu iese la spălat. 

   Am tot auzit că nu decidem noi cine să ne pice cu tronc și cine nu. Dar îmi voi permite să neg această teorie și voi spune că te poți îndrăgosti conștient(până într-un punct) și inconștient. Eu, doctor în arta amorului, vă voi expune cele două situații diferite, pro și contra acestei afirmații.

 

    V-ați îndrăgostit vreodată forțat de cineva? La modul că aveați de foarte mult timp în gând o persoană care nu-și avea locul acolo, iar când ați întâlnit primul om care a reușit să scuture coarda inimii voastre, v-ați aruncat în "golul iubirii". Un gol săpat rapid chiar de voi. 

   Atunci când persoana pe care o purtați în suflet a plecat din viața voastră, v-a închis sentimentele într-o cameră ascunsă din interiorul vostru.  Și ele au încercat să evadeze, dar n-au avut puterea necesară. Însă, le lăsați special să dea năvală afară când apare persoana nouă, tocmai pentru a scoate orice urmă de trecut din schemă. Și puteți observa o gașca de sentimente galopând pe autostrada emoțiilor fără restricții de viteză, sperând să ajungă în timp util la "noua iubire", cu care nici măcar n-au prins momentul să schimbe două vorbe. Și fără să vă dați seama, deveniți obsesiv interesat de ea.

   Știu că este un mod parșiv de a trece peste trecut, dar în acest caz, de cele mai multe ori ajungi să îți placă pe bune de "arma ta umană împotriva amintirilor". Iar când ajungi să o cunoști și descoperi cât de minunată este, începi să ai mustrări de conștiință pentru faptul că ai vrut să te folosești de ea. Dar nu te poți simți prost prea mult datorită avidității ce zace în tine.

 Așa se remarcă, deci, îndrăgostitul parțial conștient.

 

   And now, să presupunem că vedeți printre prietenii fostului un băiat care vă inspiră sentimentul acela de liniște, de "acasă", dar preferați să-l treceți cu vederea în primă fază pentru a evita diversele discuții neplăcute ce ar putea avea loc. 

   Însa vă întâlniți întâmplător la metrou după câteva săptamâni, și din acel moment chipul lui parcă se împământenește în mintea voastră. Și trece o lună, trec două, trec trei... trei luni în care nu v-ați putut scoate din cap imaginea acelei persoane. 

   Și într-o zi, circumstanțele fac în așa fel încât să începeți să vorbiți. Totul e atât de frumos, până în punctul în care amândoi începeți să bănuiți lucruri. Tu ești sigură că el a făcut manevră cu băieții ca să pici prost, el se gândește că e doar o unealtă ca tu să ajungi înapoi la fostu', și sunteți amândoi aflați în transa asta în care nu vă mai dați seama că vă vreți unul pe altul și punct. Și vă răciți fără rost, până topiți și cea mai mică urmă a legăturii dintre voi. 

   Nu ai cum să alegi tu să îți placă de cineva din anturajul unei iubiri eșuate, iar motivele sunt clare ca lumina zilei. Și totuși se întampla… Așa se manifestă îndrăgostitul inconștient.

 

   Mie, personal, încă mi se pare foarte interesant cum alege inima noastră dintr-o mare de mingi roșii, singura minge albastră, ceea ce poate fi o adevărată provocare și povară deopotrivă. 

 Si totusi, v-ati intrebat vreodata de ce ne indragostim?

   ~Aveți multiple modalități de a mă contacta, vă rog insistent să îmi răspundeți cu cuvintele voastre la această întrebare.

67 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page