top of page
Search
  • Ioana Borcan

De ce sa fii bad boy/girl cand poti fi binecrescut/a?

Sometimes you just gotta let it all go and don't expect any explanations. Nu-i vorba ca nu le meriti asa cum nu-i nici vorba ca nu exista. Orice actiune are un sens, se indreapta spre ceva. Orice fapta are un motiv, relatia cauza-efect.

Vezi tu, cand masina ta de spalat nu va mai functiona, va exista un motiv, fie sunt multe reziduuri, fie e doar foarte veche si uzata. Exista ceva sigur. Nu se opreste din spalat pentru ca asa vrea ea si nici nu spune nimic lasa cand vrei sa verifici ce nu este in regula. Poate o vei repara, sau poate a venit momentul sa iti iei alta. Vei gasi una cu mai multe functii si mai eficienta, si o vei lua pentru ca daca e si la pret avantajos nu are rost sa ratezi oferta. Vei fi foarte incantat de noua ta masina de spalat, merge struna, nu ocupa mult spatiu si pe deasupra se si asorteaza cu faianta.

Dar vor fi si momente cand in timp ce o incarci cu rufe murdare iti vei aminti de vechea ta masina de spalat, cea care ti-a spalat bluza in care te-a luat scumpul in brate prima data, sau cea care a fost acolo sa primeasca mare sut cand a aflat dirigu ca ati chiulit de la ora.

O sa iti lipseasca sigur pentru ca omul se ataseaza, in fine, nu de masini de spalat, dar sa presupunem un moment. Omul se adapteaza la schimbari, iar timpul si modul in care o face depinde de fiecare persoana in parte. Dar pana la urma asta-i cursul vietii: iti iei o masina de spalat, inveti sa o folosesti, unde sa apesi sa mearga bine si vezi daca face ce vrei tu sa faca. Intr-o zi se va strica, pot fi o luna, trei ani, douazeci sau poate va functiona forever. In cazul in care nu e ultima varianta, iti vei lua alta si o vei uita pe cea veche, chiar daca va trece timp pana te vei obisnui cu felul de functionare al celei noi.

Dar asta a fost o mica paranteza, pentru ca ce voiam eu sa zic este ca atunci cand se va strica, va avea un motiv. Asa e si cu oamenii... atunci cand decid sa plece din viata ta, sa iti intoarca spatele sau sa iti faca rau, vor avea un motiv. Ceva s-a schimbat ori intre voi, ori la tine, ori in interiorul celeilalte persoane. Probabil crede ca tu stii deja motivul si considera ca sa ti-l spuna este degeaba, sau poate pur si simplu nu ii pasa de ce stii tu.

Si chiar daca tu nu ai facut nimic gresit si ai incercat sa-i daruiesti toata galaxia, persoana ta a vazut doar ca te-ai murdarit de praf de stele si s-a dat intr-o parte. Vei lua vina asupra ta, vei incepe sa framanti un aluat de why-uri si what if-uri in loc sa faci bomboane pentru cei care merita. Vei incepe sa crezi ca totul ar fi fost altfel daca ai fi facut altfel, dar nu uita ca odata ce ai apasat pe tragaci, glontul zboara. Asuma-ti vina, invata din greseli si nu le mai repeta. Daca pur si simplu nu stii ce s-a intamplat incearca sa iti dai seama ca nu ai insemnat prea mult, pentru ca omul isi urmareste nevoile, iar daca nu iti vorbeste sau iti face rau este la mintea cocosului ca nu ii (mai) pasa. Nu e cazul sa faci scenarii de genul "poate tine la orgoliu" sau cine stie ce, pentru ca nu e imposibil ca ceva sau cineva sa nu il lase sa iti vorbeasca, dar asta nu mai tine de tine. Tu meriti ceva mult mai bun. Nu incerca sa traiesti pentru explicatia aia si elibereaza-te.

Si in incheiere mai spun ca in opinia mea persoanele care nu iti spun "ba am visat ca o sa il omori pe bunicul din partea lui tata si as vrea sa ne despartim ca sa evitam asta" sau "nu vreau sa mai fim prietene pentru ca nu pot avea incredere in tine" sau chiar "m-am saturat de fata ta" dau dovada de o lipsa grava de maturitate. Imi pare rau pentru cei care se vor simti, dar dragii mei, nu mai suntem la gradinita ca atunci cand ii rupi jucaria prietenei tale ea sa se duca la grupul cu care tu nu esti in relatii bune si sa le spuna secretele tale.

Eu nu sunt exemplul potrivit pentru o maturitate excesiva, dar Dumnezeu mi-a dat un creier si o voce (sau macar degete sa tastez) pe care daca le coordonez iti pot spune clar si in ce limba vrei tu de ce nu te mai vreau in viata mea. Maybe we will fix it and everything will be fine, dar daca nu, macar nu o sa te intrebi de ce fac ceea ce fac. Degeaba esti misto si arati de 18 in circumstantele in care creierul tau nu depaseste capacitatea unui copil de 3 ani, boss.

Eu am fost invatata de mica ca ura, razbunarea si rautatea nu sunt caracteristice unei domnisoare. Asa am fost educata, mi s-a spus in nenumarate randuri ca bunatatea este cea mai frumoasa arma, tocmai de aceea eu ocolesc prostia in care multi se afunda si voi ajuta in continuare orice om care are nevoie, indiferent de cate mi-a facut sau de cat de tare ne-am certat. Acum de ce sa faci pe bad boy-ul sau bad girl-ul si sa arunci cu rautate in toate directile cand ai putea da dovada de putina educatie. Nu zic sa iesi din bula asta de smecherie in care crezi ca esti (ca un friendly advice iti zic ca atunci cand o sa se sparga o sa cazi si o sa dai putin cam tare cu capul de realitate), dar macar spune-mi de ce faci asta:)).

Tell me, what's the situation? I've been rackin' on my brain Just want some answers if I ask you But I know you'll never say it to my face

427 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page