top of page
Search
  • Ioana Borcan

Daca esti vis, de ce (nu) esti in realitate?

Eram la liceu si era destul de intunecat. Nu eram multi in clasa, maxim cinsprezece persoane. Ultimul geam, cel care nu se deschide, era deschis si batea putin vantul pe acolo. Nu ma gandeam decat la ce auzisem cu cateva minute inainte si nu-mi puteam da seama cum s-a intamplat. Felul in care m-a privit atat de sincer nu ma lasa sa-mi inchipui lucruri rele. Dar si ea m-a privit sincer, si cu mai multa dragoste. Dar de ce el? Si totusi, de ce eu? "Pentru ca pe tine te plac". "Ioana, nu vrea decat sa se distreze". Stateam intepenita intre aceste doua contradictii si priveam pe fereastra aceea deschisa o priveliste ciudata, care nu pare a fi cea obisnuita. O mana rece, a carei raceli o simteam prin bluza, m-a trezit si mi-a trezit mult mai multe indoieli. Cautam simbolistica necesara sa analizez ce e bine in ochii lui, care nu stiu ce culoare sunt, chiar daca ma uit la ei. Se ruga de mine sa putem incerca ceva, dar mie cred ca imi era prea somn, pentru ca nu imi puteam tine ochii deschisi. Ii simteam mainile alea reci, care ma duceau involuntar cu gandul la moarte, pe corpul meu al carui sange fierbea. Pe langa privirea lui care ma fixa, de undeva dintr-o banca eram fixata de altcineva. Cineva care stia, insa ura aceea din ochii ei nu-mi dadea incredere . Ma uitam cand la el, cand la ea, aducandu-mi aminte de perioada cand se uitau ei doi unul la altul si nu exista ura. Ceva nu ma lasa sa ma pot darui lui in plan emotional. Dar as as fi vrut.

Am vrut sau n-am vrut? Am facut-o sau nu? De ce visele mele lasa loc de interpretari? Si de ce intamplarile noptii se transforma in dorinte pe timpul zilei? Daca esti vis, de ce nu esti si realitate? Si daca esti vis, de ce esti si in realitate?

Am avut visul acesta acum doua nopti cred, iar ziua de ieri a fost teribila. De ce am ales eu sa visez un tip care a vorbit de trei ori cu mine si nu l-am privit niciodata altfel decat ca pe fostul prietenei mele? De ce a incaput intrebarea "ce ar fi daca" intre mine si el? Sunt sigura ca mai sunt persoane carora visele le influenteaza realitatea si nu invers. Ce e bine, insa, este ca nu dureaza decat pana la urmatorul vis.

Aleg sa-mi adresez toate intrebarile respective pentru ca nu de putine ori s-a intamplat ceea ce am visat. Din aceasta cauza apreciez foarte mult felul misterios de exact cu care lucreaza mintea umana chiar si noaptea.

As fi vrut sa pot invata mai multe despre vise la psihologie, insa nu am beneficiat de acest drept. As vrea sa aflu de ce l-am visat pe el, ce legatura a avut el cu zilele mele de s-a oglindit in vis. Si sincer, as fi vrut sa stiu cum se termina visul.

Ati avut vreodata un vis care sa va puna in antiteza anumite ganduri, sa va schimbe felul de a gandi, sa va faca sa va indragostiti de o persoana complet random, sa va arate ce ati pierdut sau ce ar fi urmat sa pierdeti daca ati fi continuat ceva?

56 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page